Catering och en sväng på byn

Idag är det söndag. Jag skall  strax lägga mig. Igår lördag vaknades det relativt sent efter besök hemma hos vår 24/7 gästkock Sebbe och en kort men angenäm tur på stan. Annars har dagen varit i aktivitetens tecken. Jag och Johan har caterat mat( snittar ) och fått mycket hjälp med lite elinstallationer. Cateringen gick riktigt fint och det känns som vanligt skönt att leverera en bra produkt. Efter denna enkla men välkomna strapatz så körde Johan hem och snidade om och jag körde upp och hämtade honom.  Vi gick till Norrbro alias den lokala och drack ett par kalla bertil och åt en god och billig " böörjare". Rätten som du alltid är trött på men går hem när du inte vill titta igenom menyn igen och undra varför dom skrivit och säljer diskvatten fast med ett franskt namn. "Toileiulle feute de triganor". Halstrade raggsockar med smörslungat stearinljus. Ja du kan serveras vad fan som helst bara det är köksfranska. Vidare i programmet stod en fest hemma hos lilla grannen My fd arbetskollega och numera smyckesdesigner a la Efva Attling. Efter denna mycket trevliga tillställning gick, just det, gick jag o Johan  (eftersom dom andra tog taxi) ner till PL13 och gick ut igen för där var för mycket folk. Så vi tog oss till  Bakom och kände på pulsen där. Det var kul men trots det sitter jag här nu och har precis smort in mig med zon redo att läsa ett par rader i min bok innan jag ska sova. Kul ute? Både ja och nej. Längtar till söndag eftermiddag då svenska spels vd ska ringa upp mig och säga att: ja Daniel sitter du ner? Du har vunnit-------biljarder på lotto. Då skulle jag köpt en lägenhet till gubben med rullator som brukar pissa under min balkong. Sea You!



Sebbe är i Oslo och gnuggar grilltomater mot högerörat. Såå skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0