Catering & Golfpremiär

Idag vaknade jag väldigt tidig och det gäller ju att utnyttja just långfredagen allt vad man kan, varför skulle det annars heta långfredag? Min plan var att åka till Aktiverum för 5:e gången denna veckan men dom höll visst sovmorgon och öppnade kvart i tio. Mina planer grusades direkt! Så istället beslöt jag mig för att åka ut till mina föräldrar och tvätta bilen innan jag skulle ut till Rydebäck och hjälpa Patrik med lite catering. Lyxig laxbuffé stod på tapeten till ett sällskap från Viken som ville fira påsken med hjälp av Fortuna. Det skapades fräscha grönsallader, lätt & marinerad potatissallad, såser, gravad lax, varmrökt lax, skaldjurspaté, grovt gott bröd, ägg med majonnäs och rom och massor annat gott. Herren som tog emot beställning verkade mycket nöjd för nu slapp han diska åtminstone. Well well. Efter detta var det dags för mig att bege mig till golfbanan för årets premiärluftning av klubborna. Hade avtalat tid med doktorn vid 13.00 tiden på Söderåsen så jag hann båda äta och smälta maten innan han dök upp i sedvanlig golfklädsel lite i 2. Vi spelade match på nio hål och formen är intakt från förra säsongen. Vann efter 7 hål i ren och skär utklassningsstil. I övrigt nöjd med säsongstarten. 7 Bogeys och 2 par. OK. Hur gick det för doktorn då? Ja, han har bett om att få sitt resultat censurerat av respekt för spelet. Imorgon blir det antagligen nio hål till om väder & annat håller sig i shack. Med annat menar jag jag den kepsbeprydde på bilden nedan eftersom han skall ut och svinga några bägare ikväll på krogen.




Tummen upp för väder och spel efter avslutad runda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0