Jag har klämt tassen!

Från pigg 29-åring till halt och lytt sjukpensionär på 1 timme. I tisdags efter sedvanligt arbetsflit tränade jag innebandy och jag misstänker att det är den starkaste anledning till att jag har min fot på en prydnadskudde och är insmord med zon. Varför behandla hela kroppen? Igår blev jag halt efter halva dagen då foten inte orkade med längre och jag var tvungen att lyssna på kroppen. Zon sa jag och behandlade innan läggdags. Detta hade jag givetvis glömt efter en god natts sömn så när jag studsade upp imorse så blev jag snart varse om att jag var nära en amputation. Dock hämtade jag upp Johan och vi begav oss genom Helsingborgs vägarbetsbelägring ut till Hyllinge och City gross för att handla lite till helgens catering. Imorgon kör vi kycklinggryta, lördag snittar ( jiiiiiihaa) och avslutar veckan med lasagne al forno eller som vi säger på svenska lasagne. Eftersom jag var oduglig till fysiskt arbete så beslöt jag mig för att ägna dagen åt bokföringsarbete hemma hos mina föräldrar så därför släppte jag av Johan på Fortuna där Patrik stod och väntade. Jag körde hem och beklagade mig hos min käre far och tvingade honom till att hjälpa mig med sammanställningen av skatten. Det gick bra tror jag och hoppas jag inte blir gripen på måndag av länsfiskalen. Sedan tog jag min superaudi och körde ner till krogen och tittade till grabbarna. Dom hade byggt en riktigt snygg "rullemarie", på svenska kallad hovmästarepodie. Påminner starkt om en talarstol för diktatorer som vi givetvis testade utan att få något gehör.

Jag skjutsade hem Johan och stack ner till Birgitta, ja så hette sjuksköterskan på vårdcentralen. Hon klämde och kände och gav mig domen: Överansträngning och en liten smäll! Tack, 4 dagars vila på prydnadskudde och smörj in med honoung och nypiskad åsnemjölk sen är jag redo igen. Så därför skall jag hyra minst 1000 filmer och titta på imorgon. Jag är redan rastlös faktiskt. Idag skulle jag egentligen åkt till Malmö och hälsat på Rune och druckit några kalla men fick ställa in och ägna mig åt att titta på dumburken. Är jag berättigad till färdtjänst?



Krasslig!



Bokföringen i en pappkasse. Ordning på grejerna var det ja.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0