Lyktans slut och röken som steg efteråt.

Vi, ja i alla fall dom flesta svenska medborgare somnade gott igår. Vi har våra brandlarm igång så vad ska hända med denna väldiga förödelse som är på ingående från Island? Plan kan inte lyfta, ni får knappt köra igång er micro hemma utan att det ska vara lock på grejerna för annars kanske dom toxiska mikroberna anfaller. Måste vara ett bra argument för flygbolagen som varje dag maler fler pjåddar genom sin jetmotorer jämfört med vad Scan hackar bacon. Men när det gäller mikroskopiska ting, lika oessentiella som mina trisslottsvinster så skall  beaktning iakttagas tydligen.
Dom kanske skadar motorerna och hör sen. Till häst är ett gammalt förlegat uttryck som kanske borde brukas igen. Nog pratat om detta.

Vi har öppnat upp vår hemsida nu www.fortunabythesea.se  och lagt ut menyn. Det har varit ett fantastiskt bokningsintresse och vi har fyllt fredagen med dubbla sittningar och halva lördagen. Jättekul. Torsdagen är kvar och vi väntar på att se just er där!

Idag har vi tömt dom sista 3 förråden och det har varit skönt nu i efterhand. Jag kan väl oundvikligt erkänna att jag ärvt  min faders ekorrsinne när det gäller att spara saker. Det har dock Johan rådit bot på och nu är det tomt och källsorterat på riktigt i våra lokaler. Det ser rent och snyggt ut även innanför våra kläder om man säger så. 3 småförråd med enbart skit fyller tydligen en hel regering eller hur var det nu dom sa i Nordkorea? Vi fyllde det tidigt imorse, lät skiten stå i bilen och tog emot våra hantverkare som har installerat vask, ismaskin, diskmaskin and the rubb and stubb. Diskmaskinkillarna har verkligen varit effektiva. En stor eloge. Host Host.

Efter jag tränat golf idag ,egenhändigt, så körde jag ner sommarens gästkock som var på besök i Helsingborg till Fortuna och lät honom känna på grytorna. 24/7 smäller det. Peter åker till Shanghai nästa månad och installerar sig i Norges tält under den internationella H2010 eller vad det heter tilllsammans med ett par duktiga norrmän och serverar norska specialiteter. Otrolig merit och det är därför jag har glädjen att kunna presentera honom som en av kockarna i årets gästspel. En helt annorlunda meny med stor konst och en trevlig kväll helt enkelt för er som vill känna på det där lilla extra. 5 rätters står på tapeten.


Dunkers nästa. modern konst



Förlåt NSR!



Skrot från förr.



Dra åt helvete gubben höst!





SINGEL HCP



Du får rabatt om jag får kratta din rabatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0