Toaletten och lite annat krims krams.

I fredags så fick jag besök av 2 unga kvinnor som inkvarterade sig i min lägenhet. 1 styck från Halmstad och 1 styck från Växjö. Sofia och Johanna. Sofia har tidigare varit i släkten men det är en annan historia. Deras gemensamma nämnare är i alla fall att dom är duktiga på att måla och eftersom vi ( jag, Patrik och Johan) har målat så förbannat mycket tidigare och att det dom har målat kräver penslar och inte kötta loss med en roller. Sofia målar insekter och Johanna går på konstskola i Halmstad. Sofia driver hemsidan ( www.artkunskap.se ) för er som vill lära er något. Gästtoaletten har fått sig en genomkörare och då menar jag inte den sorts besök som man vanligtvis gör på en toalett. Så i lördags åkte vi ut tidigt till Fortuna efter frukost och så låste jag in dom på toaletten medan jag själv småfixade i lokalerna. Resultatet ser ni nedanför på bilderna. Brumvänligt! Efter målning och middag hos föräldrarna så åkte vi in till mig och så blev det en helkväll ute med tjejerna, bror och lite andra kompisar. Eftersom jag lånade ut mitt sovrum så har jag legat och förstört ryggen på soffan hela helgen som en rolig grej. Tyckte dock att det var värt det eftersom toaletten blev så fin.

Idag är det måndag och premiären närmar sig med stora steg. Mycket småsaker skall fixas även fast det mesta börjar falla på plats. Paniken är med andra ord nära. Förrutom lite snitttillverkning har vi varit och bränt pengar på inredning och byggt klart inne på det ovan nämnda "afträde". Jag har för första gången idag lagt ut en annons på blocket. Nej det är inte krogen vi skall sälja! Däremot får jag fresta med en oversized kylbänk. Passar utmärkt om du har en balkong eller något annat ställe som du vill bli av med allt solljus på eller bara vill inreda ditt hem med nått stort skit som står och möglar i en hörna.



Sim-



-sala-



-bim!



Det är detaljerna som avgör.



Hyllor! Förvaringsplats är alltid bra och ha. Johan har med äkta vrede och ilska satt upp dom.

Kommentarer
Postat av: Skräpet

Du har ju hängt spegeln snett! ;)

Annars mycket tjusigt.

2010-04-22 @ 20:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0