Uppdatering av veckan som gått!

Mitt minne sviktar ibland. Så är det när blir äldre tror jag. Fyllde 29 år förra tisdagen och följde upp veckan efter, alltså denna vecka med att helt glömma bort att jag sköter denna blogg + att jag glömt kameran hemma 4 dagar i rad. Skickligt? Nej jag skyller på åldern. Så alltså inga bilder trots vi är i princip klara med själva matsalen nu. Golvet är målat, småfix är fixat. Borden är utställda, slipade och inoljade. Dynor är införskaffade, utlagda och knutna. Vi har köpt lite småinredning som vi hoppas ska se bra ut ihop. Bland annat 4 stora lampor som skall smycka taket.

Vad har mer hänt? Jo, i måndags var jag och Tommy Lilja i "staden där man inte vågar tuta längre" på ett kort möte med vår ekonomibyrå.  Första skatten skall betalas in om 11 dagar. Innan dess var jag och hämtade ett stort vitt kuvert på ett kontor cirka 5 minuters promenad från knutpunkten. Nej, det var inte könsmottagningen om ni undrar. Det var våra alkoholtillstånd. Vi är godkända. Vi är ansvarsfulla medborgare som har tilldelats ett tillstånd för detta. Det har tagit cirka 6 veckor att få tillstånden från den dagen vi skickade in papperna. Det tog cirka 2 veckor innan vi lyckades få ihop papperna. Det har trots allt varit en smidig process och ett mycket gott samarbete med vår handläggare på tillståndsenheten.

Det börjar krypa närmare premiär nu. 29/4 är det som sagt dags att slå upp portarna. Det erbjuds 2- eller 3- rätters middag som ett erbjudande denna helg enligt följande:

Fortunas Toast Skagen
-----------
Pepparbiff på oxfilé med potatisgratäng och  rotfrukter
--------------
Halstrad gös med ljummen potatissallad och dillmajonnäs
----------------
Vaniljpannacotta med chocklad & hallonsås

3-rätter 195:- 2 rätter 155:-

Det går bra att boka redan nu på 042/222320 för er som är intresserade. Vi öppnar portarna klockan 17.00 på torsdagen.

Jag har också räknat ut att om du som vann mina 215 000 000 kr på lotto har en kurrande mage så får du inte mindre än 1 102 564 stycken 3-rätters eller 1 387 096 stycken 2-rätters. Vi kan ta det på den vägen. Inga problem.

Med premiären följer också den vanliga paniken men den har inte riktigt infunnit sig på någon av oss direkt. Vi känner oss bra med tidsmässigt och ligger ett par dagar före vår planeringskalender. Känns bra speciellt om man tänker på hur lång tid dom tagit för att borra sig halvvägs genom Hallandsåsen. Det kommer nog att bli panik till slut för så är det väl alltid? Ismaskinen steker biffar istället för att göra is, någon har glömt att lägga in toapapper på damernas, koltrastarna har tjuvat på brödet eller nått i den stilen. Det mesta som skall ordnas ligger dock utanför vårt område, diskmaskin, ismaskinsinkoppling, el och kortmaskin. Så ryggen fri för oss!

Vi har valt att hålla påsk från och med idag och ta lite pappersarbete på måndag. Skall dock försöka komma  ner och fotografera lite imorgon eftersom jag och Patrik kör en enklare catering på förmiddagen.  Hur var det nu med att vi skulle hålla påsk förresten? 
Eftersom det bara kom tråkig text bjuder jag på denna förstadie till pension-bild från i julas på mig och Lilja Jr när vi spelar bingolotto. Jag saltade mig själv genom att köpa 8 stycken vilket jag bittert fick erfara efter Lottas 4 första nummer när jag låg under soffan med svår hjärtklappning och siffror hoppandes ur min mun. Men som sagt mäkta glad på bilden innan helvetet bryter loss. Glad påsk önskar vi er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0