Fredagsmys.

Igår var det som sagt fredag och det innebär fredagsmys. För min del innebar det tyvärr att jag vaknade och mådde lördagsdåligt. Så jag har fått stå mitt kast eftersom jag misshandlat levern ett par timmar igår. Förresten så gick kattklappningen alldeles utmärkt och jag och Herr A vann vars 3000:-. Från enkel After work på stinsen till sushi och nån svår mousserande i hemmet för att sedan återbege mig ut i nattlivet. Nicht gut. Idag provade jag och Tomas ett nytt café i stan som heter Etoile tror jag. Jag har dock döpt om det till café guldgåsen. 112:- för en kaffe och 2 bullar med grönt på. Får ändå ge caféet varma rekommendationer i inredning& att det var väldigt annorlunda.  I vilket fall som helst blev ingen av oss mätta så vi gick till Signes och tog varsin dricka och macka 119:- för allt. Efter detta gick vi till IH och kollade på ungdoms-sm i pingis. Jaha? Kul? Njaa.

Det var det som hände igår after work. Men innan dess var vi på svår vinprovning tillsammans med Norell och vi valde ut vårt vinsortiment, röda , vita och rosé. Norell hade med sig vinerna som vi provsmakade och det underlättade väldigt när man skulle bestämma sig vilken sort istället för att göra på andra vis. Det svåra var att spotta ut allt eftersom jag var bilkörandes igår. Patrik är vår självklare sommelier med stort intresse för druvor.

Efter den tunga pärsen så byggde vi vidare och Johan hade möte med ett par killar som skulle kolla hur vi ska fixa färgen på golvet ute i restaurangen. Vi satte gångjärn på den gamla väggen som vi nu gjort om till en dörr och sen finsnickrade vi lite så det ser bra ut.



Byggde även in ett fågelbad i baren.



Dörren före detta Väggensson. Jävligt grannt.
På måndag släpper jag bilderna när den är klar. Nu skall jag återgå till grytorna och så blir det lördagsmys framför tvn med fotboll och mat. Kanske en löprunda.

Kommentarer
Postat av: SIR J-E

lördagsmys vid tvn, säger bara 7-1, lördagsmys.

2010-03-28 @ 00:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0