Golv1. Brädande skruvning.

Fredag, eller egentligen är det ju måndag när jag skriver detta men för att ni ska hänga med vad som händer eftersom det har varit mycket verkstad och lite bloggande. Både positivt och negativt. Vi befinner oss alltså på Fortuna, det är fredagmorgon och vi inväntar en portion brädor från Optimera. Obehandlad gran som fått äran att täcka dom gamla gråa plattorna som legat ett par år. En lastbil med 110 kvadratmeter "brääer" "pinnar" anländer och lastar av och kör iväg igen. Ett arbete avslutat för chauffören och han beger sig iväg för nya leveranser medans ett annat arbete startar när han levererat. Ett hårt jobb, Screw fast or die hard!



Tack för "bräjävlarna". Tyvärr har inte dressman bräder annars hade vi köpt därifrån. Optimera får duga då.




Fas 1. Regling- mäter 50 cm mellan varje, nerborrat med Hiltiborren som jag sovit med ett par nätter för att vi ska komma nära varandra. Sedan har Patrik spikat ner med spikplugg. Jag har tappat hörslen på minst 2 av mina öron. Borra fast or die hard!


En bit på vägen. Vi har lagt golvet med 3 smala bräder och sedan en lite tjockare för att inte diskriminera. Idag är det lördag och vi håller inte helg.



Måndag. Snart får ni kaffe gubbar! Tittar ni på skuggorna på plattorna ser ni att där legat en gammal handsydd äkta matta som jag och Patrik sågade itu med fogsvansen och dumpade på tippen. Läckert! Mattan påminde starkt om dom som brukar ligga i baksätena i vissa taxibilar.



2047! Johan räknar skruvarna som gått åt sedan första brädan lades på plats.



Tjena, Bosse heter jag! Den här screwdrivern går ju fan inte att dricka??!! Det är jag som håller reda på lymmlarna så det blir rakt och fint. Jag fick också äran att dra i sista skruven i bygget. Här kan man utan tvekan arrangera lets dance nästa år eller varför inte ett parti strandbowling om lusten kryper på? Bosse sa att folk från Hyllinge har inbyggt vattenpass i kroppen.



Nej, det är ingen bastu vi våldfört oss på och vält in i baren. Vi är finsnickare/drickare. Fas fas fas fas. Imorgon ska vi ha golvläggarefest. Kanelbullar och kaffe!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0