Torsdag eller varför tog kaffet slut?

Idag är det torsdag, jag har precis kommit hem från vår webmaster alias David Öthander. Han håller på att lägga iordning vår riktiga hemsida www.fortunabythesea.se som skall fungera som den officiella kommunikationsleden på nätet för vår verksamhet. Det betyder inte att denna bloggen dör, nej nej. Detta skall vara ett krypin för den som vill hänga med bakom kulisserna på en/ett sylta/sjapp vid Rydebäcks strand.

Vad hände hemma hos David då? Jag blev erbjuden, kaffe, grogg eller öl. Tack! Färg skulle bestämmas, koder skall tryckas in, luckor ska spikas för fönsterna, locket ska läggas på brunnen, mailadresser skall skapas och utseende, layout, design som är samma sak fast med olika namn tror jag. Har fått en del skrivuppgifter av webmaster som jag är i fas med. Meny, vinmeny, kontakt, aktuellt, öppettider, vägbeskrivning, iPhone add-on, lite historia om vem vi är. Vår bakgrund helt enkelt om den går att skriva. Ålder, vikt, kön och IQ.

Idag har det hänt en massa andra grejer på fronten vad det gäller inköp och det har Johan och Patrik fixat. Tydligen är porslinet införskaffat, hygienartiklar, kyl och frystillbehör, dynor?, filtar och lite annat smått och gott. Ska bli kul att se det imorgon. Vi har också haft besök av "securitas direkt" då jag tidigare i bloggen skrev om larmgubben som ville sälja på oss en massa nya grejer bara för att vi ville flytta ihop försäkring och larm i ett hos länsförsäkringar trots att vi hade ett befintligt och godkänt larm.  Så men den lilla enkla manövern så sparade vi in 5-6000 till företaget plus vi slipper träffa larmgubben en gång till. Goodie!

Under tiden som mina kollegor gjorde dessa investeringar så var jag på besök hos min kompis Liljas pappa nere i Norra Hamnen för att få ordning på bokföring och annan nödvändig ekonomi. Tommy som han heter är högt utbildad inom företagsekonomi och det känns rätt skönt att inte bara ha ett fläckfritt yttre utan även rena pärmar så att säga. Efter 2.5 h föreläsning och ett kraftigt blodsockerfall så lämnade jag hans lägenhet något visare och  ett inplanerat möte med revisorn i LA nästa vecka för att komma tillrätta med programvara.

Ni ska få in er skatt Skatteverket! Jag jobbar på det!

Imorgon är det fredag och det betyder fredagsmys.  Dagen till ära kommer Fredrik Norell från Freixenet ner och visar sina produkter ( mestadels vin  rött, vitt och rosé) och så efter det så ska jag dricka fredagsmys på pub Norrbro tillsammans med Micke ( Herr A) från Optimera. Dock först klockan 16.15. Brukar bli 2 "kolla" pironi och klappa katten på en vegasmaskin för varsin 100-lapp. Förresten så är snöhelvetet borta nu nästan överallt och jag gick ner till stan utan jacka, handskar, mössa, underställ och fan+moster. Riktigt skönt. Nästa vecka shorts sen naken resten av året fram till september. Mössa på!



Patrik sågade fel och klöv hela väggen men det finns inget som inte lite silvertejp fixar.



Tadaaa! Lite belysning under sen får det fan vara nog.



Skulptur av plast. Nej, men vår diskgubbe Ålen som fixat diskmaskinen litegrann och skall göra en installation av en glasdiskmaskin och lite annat skit. Ålen är såklart glad i ålagille. Hade helst sett att det varit ålagille ett par gånger i veckan.



"Nöd"utgång i dubbelbemärkelse. Alla ska med som brandförsvaret säger.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0